reklama

Rýchlovka na slovenský spôsob

Malý príbeh o dlhom cestovaní na krátku vzdialenosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Mal som dnes služobné povinnosti vo Varíne. Ako sa dostaťnajrýchlejšie z Vrútok do Varína? Za 10 minút vlakom.

Vyrazil som autom o 7:05 z Martina do Vrútok. Vlak o 7:35v pohode stíham, ešte si aj zapekanku do seba hodím. Ha, veru inak to je.Stojac na peróne čujem z ampliónu – „osobný vlak z Hornej Štubne je z technickýchpríčin dnes zrušený“ No pekne, aspoň v kľude dojem, ďalší ide 8:13. Išiel.Čo som mal som vybavil a hajde späť na 9:51. Prídem na stanicu, na ktorejma nevdojak napádajú slová „básňovej skomoleniny“ Stanica tichá, stanica pustá, vlaky prichádzajú, vlaky odchádzajú, do... kde tu lístky predávajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 „Pokladňa je v čakárni, ale lístky sapredávajú len pred odchodom vlaku“, dozvedám sa od reflexne oblečenej tetušky.

„Veď o chvíľu ide“, rečiem ja.

„Jáj, šak henten chodí len v sobotu mladý pánko“, rečietetuška.

Nuž počkám do 11:03, čo iné mi ostáva. Keď v diaľke vidímprichádzať vlak celý natešený aj s kúpeným lístkom pozerám ako sa blíži naprihrdzavenú koľaj. Že prečo? Lebo kvôli výluke ide uvolniť vyleštenú traťrýchlikom, aby po polhodinke mohol rušať dalej.

Je 11:45 a ja víťazoslávne nasadám do auta privrútockej stanici, aby som o 10 minút na zavŕšenie cestovania kúpil naparkovisku za stravný lístok od akéhosi mnícha knihu o spokojnom živote.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 PS: dnes (t.j. deň po tom) som sa dozvedel že vlak nešiel preto, lebo zrazil psa - haluz ...

Ladislav Bihari

Ladislav Bihari

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='https://www.strava.com/athletes/39137447/activity-summary/6e784091627e32ea04a3dbe049a5d7f7dca6887b'></iframe> Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu