reklama

Opäť po čase

Opäť po čase som sa ocitol ráno vo vlaku Vrútky - Žilina. Ale pekne po poriadku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Začal som roku Pána 2005 pracovať v Žiline. Bývam v Martine. Dilema kedy ráno vstávať, aby som nemusel ísť neskoro domov - pružná pracovná doba - bola po chvíli vyriešená. Voľba padla na skorý ranný vlak.

Tak som sa dennodenne, vlastne ránoránne "trmácal" vláčikom do Žiliny. O tom že som predtým dvakrát prestupoval ani nehovorím. 

Strašne ma cesta vlakom do práce ubíja (ináč vlaky mám rád - na výlety a podobne, veď som chcel byť rušňovodičom). Vydržal som zhruba rok. Vidieť každé ráno tie isté znudené tváre čakajúce na vlak vezúci ich ďaleko od teplej periny, držiace v rukách ošúchané kabely a čítajúce nejaký skvelý plnofarebný "mienkotvorný" plátok - tie tváre mám rád len z recesie. A keď sa k tomu z kde-tu otvorených úst pridá vôna rozkladajúcej sa prvej rannej borovičky a piva, je mi do plaču.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som začal chodiť busom. Viem "kolo Strečna, cesta nebezpečná", ale psychické ujmy z vyššie menovaného začali ustupovať a aj trošku neskôr chodiť domov nie je až také hrozné. A keď som si povedal, že autom to mám len o málo drahšie, začal som využívať pohodlie vlastného povozu. Veď aj tých autobusov už chodí nejak pomenej, najmä v lete. Tak som si po takmer štyroch rokoch celkom zvykol na dochádzanie do krajského mesta.

Prišli ale veľké stroje, betónové múry, reflexná oranžová sa mieša s reflexnou zelenou a cesta kolo Strečna začala trvať akosi dlho. V útrobách neďalekých kopcov drieme a čaká na svoje prvé autá trasa budúceho tunela, ale najprv treba zabrzdiť na pol roka premávku na tepne, lebo spánok je tvrdý, len občas rušený silnejším hlasom nejakého sľubu. Uznávam - bezpečnosť cesty treba zvýšiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opäť po čase som sa ocitol ráno vo vlaku Vrútky - Žilina, tie isté tváre, tie isté vône, len tie plátky sú nejaké farebnejšie...

Ladislav Bihari

Ladislav Bihari

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='https://www.strava.com/athletes/39137447/activity-summary/6e784091627e32ea04a3dbe049a5d7f7dca6887b'></iframe> Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu